سه‌شنبه 21 شهریور 1402 زمان خواندن : محاسبه نشده الهه نوسرایی

طراحی-سایت-چیست
به این پست امتیاز دهید

افرادی که با فعالیت‌های تجاری، خدماتی، آموزشی و فرهنگی نیاز به داشتن یک وب سایت آنلاین دارند تا کسب و کار خود را دیجیتال کنند محصول یا خدمات خود را بصورت آنلاین بفروشند قبل از استفاده از خدمات طراحی سایت لازم است بدانند “طراحی سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ چرا به وبسایت نیاز دارند؟ آیا طراحی سایت واقعا به افزایش فروش و برندینگ کمک می‌کند؟ یا افرادی که به دنبال یک شغل پر درآمد و با آینده روشن هستند سوالشان این است که چگونه طراح سایت شویم؟ یا برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟ طراحی وب چقدر درآمد دارد؟ آیا یادگیری آن کار راحتی است؟ چقدر زمان برای آموزش نیاز داریم؟ ” طراحی سایت با توجه به نوع فعالیت سایت، می‌تواند با روش‌های متنوعی به انجام برسد. با آگاهی از این مورد، می‌توان روش درستی را برای طراحی سایت اصولی طبق نیاز کاربران انتخاب کرد. امروزه طراحی وبسایت در شاخه‌های متعددی اجرایی می‌گردد که نیاز به تخصص و حرفه در این زمینه دارد. پس با ما همراه باشید تا صفر تا صد آن را آموزش ببینید. پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه کامل این مقاله اگر سوال و ابهام دیگری داشتید یا قصد سفارش طراحی سایت و قیمت طراحی سایت و استفاده از امکانات ویژه و پشتیبانی کاملا رایگان خدمات ما را دارید کلیک کنید و با مشاوران ما در ارتباط باشید.

هدف-طراحی-سایت-چیست

هدف از طراحی سایت چیست؟

استفاده از فضای مجازی و آنلاین در جهت بهبود فعالیت کاری، فرهنگی و آموزشی، با روش‌های مختلفی اجرایی می‌شود. طراحی سایت یکی از شاخه‌های مهم و قابل توجه استفاده از فضای مجازی می‌باشد. یک سایت با کاربری معین، امکان بهره‌گیری مخاطبان از اطلاعات مفید و مهم را اعمال می‌کند. امروزه آموزش و تجارت، دو هدف مهم در طراحی سایت شناخته شده‌اند. آموزش در راستای افزایش آگاهی درباره موضوعات مختلف که در راستای بهبود زندگی مؤثر است، مورد توجه مخاطبان گوگل قرار گرفته است.

کاربران گوگل، در صورت نیاز به آگاهی از موضوع خاصی، می‌توانند سؤالات خود را در نوع استفهامی یا خبری از جستجوگر گوگل بپرسند. گوگل طبق نیاز کاربر، سایت‌های متنوعی که در راستای پاسخ به سؤال کاربر قرار دارد، را برای کاربر ارائه می‌کند. سایت‌های ارائه شده برای کاربر، توسط افراد و یا گروه‌های مختلف به طراحی و ارائه رسیده‌اند. لذا افزایش درک و آگاهی جامعه از اطلاعات مفید و به روز، از اهداف مهم طراحی سایت می‌باشند. از سویی دیگر خرید و فروش در فضای مجازی، امکان رشد اقتصادی را برای جوامع مختلف به وجود آورده است. درصد بالایی از متقاضیانی که اقدام به ایجاد یک سایت کرده‌اند، تمایل به افزایش درآمد در این راستا دارند. لذا کاربری سایت آن‌ها در نوع تجاری اعمال می‌شود. امکان فروش محصولات و یا ارائه خدمات از طریق وب سایت، دومین هدف مهم طراحی سایت در نوع ساده و اختصاصی می‌باشد.

بیشتر بخوانید :
نحوه انتخاب دامنه سایت بر اساس اصول سئو

کاربرد طراحی سایت چیست

کاربرد طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت، یک صفحه آنلاین را با داده‌های تعریف شده ایجاد می‌کند. صفحات اصلی سایت می‌تواند در تعداد یک تا بی‌نهایت به طراحی برسند. در داخل صفحات یک وب سایت، اطلاعات به صورت متنی، تصویری، ویدیویی، موزیک و پادکست ارائه می‌شوند. با داشتن یک سایت اختصاصی، می‌توان خرید و فروش محصول را در هر نوعی به انجام رسانید. با اعمال بخشی از سایت جهت ارتباط‌گیری با کاربران، می‌توان درباره محصول و نوع خرید و فروش آن‌ها به گفتگو پرداخت. این مورد برای ارائه خدمات نیز انجام می‌گیرد. فعالیت‌های خدماتی شاخه مهمی از فعالیت‌های آنلاین می‌باشند. جذب مشتری و متقاضی برای ارائه خدمات مختلف به آن‌ها، از طریق سایت امکان‌پذیر است. خدماتی مانند خدمات هتل، آتلیه، خدمات نظافتی، خدمات دیجیتال و… از پرتقاضاترین خدمات ارائه شده به صورت آنلاین می‌باشند.

اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی کاربران اینترنتی، نیاز به طراحی یک وب سایت خلاقانه و حرفه‌ای دارد. بسیاری از پایگاه‌های خبری عمومی و شخصی، با طراحی سایت منحصر به فرد، اطلاعات روز را در داخل وب سایت بارگذاری می‌کنند. لذا دسترسی مخاطبین به اطلاعات موردنظر در نوع اصل و تأیید شده از این طریق انجام می‌گیرد. بسیاری از افرادی که اطلاعات خبری خود از روزنامه و صدا و سیما دنبال می‌کردند، امروزه توجه بیشتری به پیگیری اخبار روز دنیا به صورت آنلاین دارند.

آموزش جزء مهمی از داده‌های اینترنتی می‌باشد. آموزش در هر زمینه‌ای اعم از دیجیتال، هنری، تحصیلی، تجاری و حتی آموزش‌های خانه داری و… امروزه در قالب داده‌های منظم در سایت‌های مختلف بارگذاری شده‌اند. طراحان این سایت می‌کوشند در راستای اعطای آموزش به کاربران سایت، مطالب را رایگان و یا پولی در اختیار آنان قرار دهند. مطالب آموزشی تخصصی پولی در کنار آموزش رایگان مطالب پایه در ارتباط با آن موضوع، بهترین روش برای طراحی سایت اختصاصی آموزشی است. برای یادگیری و آموزش طراحی سایت از صفر تا صد رایگان کلیک کنید. در این آموزش ما مسیر یادگیری یک طراح سایت موفق را به شما یاد می‌دهیم.

تاریخچه طراحی سایت

نوامبر ۱۹۹۲ سرآغاز ارائه زبان برنامه‌نویسی آنلاین HTML می‌باشد. با ارائه خدمات مختلف اینترنتی با این زبان در سال ۱۹۹۸، طراحی سایت به صورت رسمی در جهان ارائه شد. با ارائه فیس بوک در سال ۲۰۰۶، طراحی سایت با انقلاب عظیمی روبرو شد. در نهایت در سال ۲۰۱۹، با الگوریتم معرفی شده SEO برای طراحی سایت، اهمیت وافر فضای مجازی در زندگی بشریت به روشنی آشکار شد.

مراحل طراحی سایت چگونه است؟

بهره‌گیری از دو داده معین CSS و HTML، طراحی یک سایت کامل با کد و گرافیک مشخص به وجود می‌آورد. چهار مرحله مهم برای طراحی سایت اصولی وجود دارد که هر مرحله نیازمند گذر از مرحله قبلی به صورت تعریف شده می‌باشد.

  • وایر فریم
بیشتر بخوانید :
چگونه طراح سایت شویم؟

طراحی یک نقشه کامل از سایت، براساس نوع کاربری و فعالیت درخواستی مشتری می‌باشد. جایگاه بخش‌ها، انتخاب روش طراحی و کد‌نویسی و… در اولین مرحله طراحی سایت، تعیین و انتخاب می‌شوند.

  • طراحی گرافیک سایت

در این مرحله، آنچه که به صورت بصری در صفحات سایت مشاهده می‌شود، مورد طراحی قرار می‌گیرد. اعمال فونت و رنگ مشخص، ایجاد تصاویر ابداعی یا الگویی و… توسط برنامه‌های شخصی طراحی گرافیک ایجاد و در روی صفحات سایت پیاده‌سازی می‌شوند.

  • کدنویسی

مدیریت سایت با بهره‌گیری از سیستم‌های مختلف نظیر وردپرس، جوملا و… انجام می‌گیرد. در مدیریت سایت، برنامه‌نویسی جایگاه بالایی دارد. عموماً افزونه‌های به کار گرفته شده در سیستم‌های وردپرس و… امکان کدنویسی ساده و در عین حال تخصصی را برای سایت درنظر گرفته شده فراهم می‌کنند.

  • اجرای سایت

در این مرحله، ارائه سایت در جستجوگر‌های مختلف با انتخاب یک هاست و نام دامنه انجام می‌گیرد.

طراح-وب سایت

وظایف طراح سایت چیست؟

داده‌های موردنظر در یک وب سایت، اهداف سایت را در بر می‌گیرند. به گونه‌ای که کاربر با یک نگاه اجمالی می‌تواند نوع کاربری سایت در زمینه‌های تبلیغاتی، آموزشی، فرهنگی، تجاری، فروشگاهی، سیاسی، پزشکی و… را تشخیص دهد. هر یک از موضوعات بیان شده، نیاز به صفحه‌ای در فضای مجازی دارند تا اطلاعات مرتبط را در اختیار جستجوگران این مطالب قرار دهند. وب سایت با فراهم کردن مکانی امن برای این اطلاعات، می‌تواند به صورت شخصی توسط فرد ایجاد‌کننده، مدیریت شود.

طراح سایت می‌تواند یک فرد یا گروهی از افراد با تجربه کاری متعدد باشند. طراح سایت برای انجام دادن مراحل مختلف جهت طراحی سایت، باید در اجراسازی دو پارامترBackend و Frontend کوشا باشد. این دو پارامتر دربردارنده طراحی گرافیکی و کدنویسی سایت است. لذا اجراسازی این دو مورد در زمان خاص خود، اهمیت بسیاری در ایجاد یک سایت حرفه‌ای و تخصصی با الگوریتم گوگل دارد. همچنین بعد از ارائه سایت، پشتیبانی از آن و به روزرسانی داده‌های ساختاری و گرافیکی سایت، برعهده طراح می‌باشد.

از این رو امکان ارتقای سایت فقط از جانب مالک سایت انجام می‌گیرد. ارتقای سایت، به روز‌رسانی مطالب و داده‌های سایت می‌باشد که می‌تواند به حذف و اضافه کردن آن‌ها منتهی شود. بارگذاری عکس، فیلم، متن و… از موارد ساده به روز‌رسانی سایت هستند. کدگذاری پیشرفته، برنامه‌نویسی سایت براساس الگوریتم‌های گوگل و… به عنوان به روزرسانی ساختاری سایت درنظر گرفته می‌شود.

برای طراحی سایت چه زبان‌ هایی را یاد بگیریم؟

زبان برنامه‌نویسی برای طراحی سایت، متفاوت‌تر از زبان‌های گویشی، نوشتاری و… می‌باشند. سیستم‌هایی که به عنوان مدیریت سیستم، در طراحی سایت و کدنویسی فعال هستند، با یک زبان معلوم و منحصر به فرد، داده‌ها را دریافت و پردازش می‌کنند. با ارتقا و به روزرسانی فناوری‌های دیجیتال، خوشبختانه یا متأسفانه زبان‌های برنامه‌نویسی به ندرت دچار تغییر می‌شوند. زبان‌های مختلف در این زمینه شامل HTML و CSS، Java، Java Script، Python، Ruby، SQL، PHP، NET، Swift و ANGULAR می‌باشند. هرکدام از این زبان‌ها به صورت تکی و جداگانه توسط سیستم مدیریت محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید :
وردپرس چیست؟ طراحی سایت با وردپرس چگونه است؟

روش‌ های طراحی وب سایت

  • طراحی سایت استاتیک

روش طراحی سایت بستگی به محتوای مورد استفاده در آن سایت دارد. به طور کلی دو روش جهانی دینامیک و‌ایستاتیک در طراحی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در روش‌ استاتیک، سایت با داده‌های معین به صورت یکباره کدنویسی و در داخل صفحات سایت اعمال می‌شوند. امکان به روزرسانی داده‌های این سایت وجود دارد اما مطالب قرار داده شده در داخل سایت های‌ ایستاتیک، مطالب قابل تغییری نمی‌باشند تا نیاز به ارتقا پیدا کنند.

  • طراحی سایت داینامیک

در روش دینامیک، کدنویسی، جمع‌آوری اطلاعات و پردازش آن‌ها طبق الگوریتم گوگل، دائماً در حال تغییر و به روزرسانی می‌باشد. طراح سایت با مدیریت آن در فاصله زمانی کوتاه‌تر، به روزآوری مطالب را به انجام می‌رساند. سایت‌های خبری برای طراحی از روش دینامیک استفاده می‌کنند.

نتیجه

برخورداری از یک سایت مطابق با نوع فعالیت خاص، نیاز به علم و آگاهی در زمینه طراحی سایت دارد. امروزه طراحی سایت اهمیت بسیاری زیادی در حوزه صنایع دیجیتال دارد. فعالیت‌های تجاری، سیاسی و آموزشی با بهره‌گیری از سایت، می‌توانند منجر به ایجاد یک زندگی هوشمند و مفید در جهان شوند. برای طراحی سایت، یادگیری زبان برنامه‌نویسی و مراحل مهم پیاده‌سازی آن، در اولویت قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *