سه‌شنبه 22 مهر 1399 زمان خواندن : محاسبه نشده تهران سایت

آموزش جستجوی کلمه کلیدی
به این پست امتیاز دهید

آیا تا به حال اسم سئو سایت را شنیده اید؟ آیا میدانید که چه عواملی بر سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟ آیا از نحوه‌ جستجوی کلمات کلیدی و قرار گیری در متن اطلاع دارید؟ شاید بدانید یافتن کلمات کلیدی چیست ولی نمیدانید از چه روشهایی می‌توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید. با ما همراه باشید تا با تمامی نکات در مورد تاثیر کلمات کلیدی بر رتبه‌ی سایت آگاه شوید. در ابتدا درباره صفر تا صد سئو چیست بیشتر بخوانید. همچنین اگر وبسایت دارید و به خدمات سئو و تحقیق کلمات کلیدی و استراتژی نیاز دارید کلیک کنید و با مشاوران متخصص تهران سایت در ارتباط باشید.

تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست؟

انتخاب کلمه کلیدی، یکی از مهمترین فاکتورها در نوشتن یک محتوای هدفمند است. کلمه کلیدی، همان عبارت یا واژه‌ای است که مضمون محتوای شما را تعیین می‌کند و کاربر، با تایپ و جستجوی آن واژه یا عبارت به اطلاعات مورد نیاز و محتوای مورد نظرش دست پیدا می‌کند. کلمه کلیدی، پلی میان کاربر، محتوا و سایت شماست ؛ چون جستجوی این واژگان کاربر را به صفحات مرتبط با خواسته‌اش متصل می‌کند. از این رو برای به دست آوردن رتبه مناسب در نتایج جستجو و جذب کاربران، ابتدا باید خواسته و زبان کاربر را درک کنید و قوانیین استفاده از کلمات کلیدی را رعایت کنید. باید بدانید تحقیق کلمه کلیدی از مراحل اولیه شروع سئو و تدوین استراتژی سئو می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم درباره تحقیق کلمه کلیدی بیشتر بخوانید.

آموزش جستجوی کلمه کلیدی

انواع کلمات کلیدی

کاربران، با اهداف متفاوتی مثل خرید یک محصول، دست‌یابی به اخبار روز دنیا، سفارش غذا، پیدا کردن آدرس، دانلود فیلم و… از بستر اینترنت و با استفاده از موتورهای جستجو به هدف خود دست پیدا می‌کنند. به موضوع مورد توجه کاربر که نشانگر قصد او از جستجو هست User Intent گفته می‌شود.

در کلمات کلیدی بر اساس هدف کاربران می‌توان به 3 مورد اشاره کرد:

  • کلمات کلیدی Informational

کلمات کلیدی اطلاعاتی، این قبیل کلمات اغلب در سبک آموزشی و بلاگ سایت‌ها قرار می‌گیرند.

  • کلمات کلیدی Transactional

کلمات کلیدی محصول محور، در بخش توضیحات محصول قرار می‌گیرد. وظیفه آن، آشنایی کاربر با محصول مورد نظر است.

  • کلمات کلیدی Navigational

کلمات کلیدی نیاز محور

قبل از اینکه با نحوه‌ استخراج و شیوه درست استفاده‌ی کلمات کلیدی در متن آشنا شوید باید انواع مختلف آن را بشناسید؛ کلمات کلیدی به طور کلی سه دسته‌اند: کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی عبارتی و کلمات کلیدی طولانی

کلمه کلیدی اصلی چیست؟

کلمات کلیدی اصلی به شکل مستقیم با موضوع محتوا در ارتباط هستند و معمولا کلماتی که سرچ بیشتری دارند و نزد کاربران محبوبیت بیشتری دارند. گر کلمه‌ کلیدی ما بین 2 تا 3 کلمه باشد و کامل تر از کلمه‌ی کلیدی اصلی ما باشد به آن عبارت کلیدی میگویند که معمولا سرچ کمتری نسبت به کلمه‌ی کلیدی اصلی دارند . در انتخاب کلمات کلیدی باید دقت داشته باشیم زیرا مسیر دیجیتال مارکتینگ ما کاملا ارتباط به نوع کلمات کلیدی دارد که در متن استفاده میکنیم. کاربران و طرفداران هر کسب و کار روزانه هزاران بار در حال جستجوی کلمات کلیدی در موتورهای جستجو هستند، حال شما وظیفه دارید با بهترین روش های یافتن کلمات کلیدی ترافیک ارگانیکی از مشتریان را به سایت خود هدایت کنید. موتورهای جستجو مانند انسان ها نیستند و معنی و مفهوم عبارتی که کاربران جستجو میکنند را ندارند، بهترین روش برای افزایش ورودی سایتمان این است کلمات کلیدی توصیفی را انتخاب کنیم تا وجه مشترک بیشتری نسبت به سرچ کاربران داشته باشیم.

بیشتر بخوانید :
کنیبالیزیشن Cannibalization چیست؟

تعداد کلمات کلیدی در متن

برای استفاده‌ی کلمات کلیدی در متن و نسبت آن به کل کلمات متن قانون خاصی وجود ندارد ولی به طور معمول به ازای هر 100 کلمه باید یک بار از کلمه‌ی کلیدی استفاده کنیم ولی نباید در تعداد کلمات کلیدی افراط کرد، زیرا برخی از موتورهای جستجو در صورت مشاهده تکرار بی رویه کلمات کلیدی، سایت را به خاطر اسپم کردن و جاگذاری کلمات کلیدی جریمه می کنند. همچنین برای استفاده کلمات کلیدی در تگ های متا تکرار کلمات کلیدی بین ۳ تا ۷ بار بدون مشکل و منطقی است.

در انتها کلمات کلیدی طولانی را داریم که معمولا بیشتر از 4 کلمه هستند و به شکل کامل‌تری کلمات بیشتری را شامل میشوند، وجود اینگونه کلمات کلیدی در متن به شکل سوالی و یا خبری به بهبود وضعیت سئو سایت کمک بسزایی میکند. برای دریافت نتیجه‌ی بهتر در استفاده از کلمات کلیدی در متن باید به نکات زیر دقت داشته باشید در انتخاب کلمات کلیدی هدف داشته باشیم!

بعد از طراحی و اجرای یک سایت یکی از مسائل مهم و مود توجه سئو وبسایت است. طراحی یک وبسایت حرفه‌ای که توسط تهران سایت انجام می‌شود مراحل منحصربفردی دارد که برای اطلاع از آن و کسب اطلاعات بیشتر در طراحی سایت می‌توانید به صفحه طراحی سایت مراجعه نمایید و برای مشاوره با کارشناسان ما با تلفن 02177711200 تماس حاصل نمایید.

یافتن کلمات کلیدی

محل قرار گیری کلمه کلیدی در متن 

  • در عنوان صفحه

اولین پارامتری که توسط کاربر سنجیده می شود که محتوای سایت با کلمات کلیدی در ارتباط است عنوان سایت است، پس استفاده از کلمات کلیدی در 65 کلمه‌ی اول هر مقاله ضروری است تا کاربران در مورد موضوع محتوا اطلاعات مفیدی کسب کنند و همچنین استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه باعث می‌شود تا ربات های گوگل نیز راحت تر صفحات ما را شناسایی و ایندکس کنند.

  • تگ های هدینگ و تیترهای صفحه

یکی از اصلی ترین و مهم‌ترین جاهایی که استفاده از و یافتن کلمات کلیدی در آن تاثیر مستقیم بر سئو و تجربه‌ی کاربری دارد که میتواند مخاطبین را به سایت شما جذب کند، بهینه سازی کلمات کلیدی در تگهای H1 تا H6 است، پس در انتخاب عنوان جذاب برای تیترهای هر صفحه توجه کنید.

  • URL

ربات های موتورهای جستجو برای اینکه درک بهتری از محتوای هر صفحه داشته باشند و آن را برای کاربران به نمایش بگذارند در ابتدا URL آن را بررسی میکنند، یو آر ال استفاده شده برای هر محتوا منحصر به فرد است و فرصت خوبی برای استفاده‌ی کلمات کلیدی است.

  • متا دیسکریپشن یا همان توضیحات متا
بیشتر بخوانید :
آشنایی با الگوریتم رنک برین

کاربران با جستجوی کلمات کلیدی در سرچ گوگل صفحه‌ی نتایج جستجو برایشان نمایش داده می‌شود و در این هنگام نوبت شماست که با قرار دادن توضیحات جذاب در متای هر صفحه کاربران را تشویق کنید تا بر روی لینک سایت شما کلیک کنند و وارد شوند. همچنین توضیحات و کلمات کلیدی که در متای هر صفحه قرار میگیرد راحت تر توسط ربات های گوگل ایندکس میشوند و تاثیر مثبت بر سئو سایت خواهند گذاشت.

بهترین ابزار های تحقیق کلمات کلیدی

  • Google Ads Keyword Planner

یکی از بهترین ابزارهای گوگل است، که از آن برای یافتن کلمات کلیدی برای سئو و تبلیغات در گوگل ادورز استفاده می‌شود. با این ابزار شما می‌توانید هم کلید واژه‌های مناسب محتوای خود را بیابید و هم می‌توانید کلمات کلیدی سایت رقبایتان را آنالیز کنید، و به ایده‌ها و کلمات جدیدی مرتبط با برند یا هدفتان دست پیدا کنید. در این ابزار، گوگل میزان حداقل و حداکثر سرچ کلیدواژه را در اختیارتان می‌گذارد.

keyworrd planner حجم جستجوی واژگان کلیدی و میزان رقابت بر این کلمات را در بازه زمانی مشخص مثلا یک ماه به شما نشان می‌دهد. این برنامه کاربردی است، اما کاملاً دقیق نیست از این رو برای ارزیابی و انتخاب کلمات بهتر است از برنامه‌های دیگری هم استفاده کنید.

  • Google Search Console

سرچ کنسول هم، یکی از ابزارهای مؤثر گوگل است؛ که برای یافتن کلمات کلیدی پربازده کمک می‌کند. در این ابزار، شما میتوانید کلماتی که قابل ارتقاء هستند و ترافیک‌ سایتتان را افزایش می‌دهند را پیدا کنید. با این ابزار می‌توانید نرخ CTR یا درصد کلیک را بر روی واژه‌ها بسنجید.

  • Google Trend

با این ابزار هم مانند نمونه‌های قبلی و بعدی می‌توانید تأثیر کلمات را در بهینه سازی وبسایتتان بسنجید. در این ابزار ، روند تغییرات مهم است نه آمار لحظه‌ایی!

یعنی از طریق این سرویس گوگل، می‌توانیم روند جستجوی واژه‌های مختلف در موتورهای جستجوی گوگل را مشاهده و بررسی کنیم. در این ابزار با سرچ یک واژه، میتوانید به ترکیبات دیگر آن نیز دست پیدا کنید.

  • Kwfinder

یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلید واژه‌های مناسب است. در این ابزار، شما امکان این را دارید که صدها کلید واژه long tail با میزان رقابت پایین (سختی پایین) و میزان سرچ بالا را بیابید. این ابزار به شما میزان دقیق سرچ کلیدواژه مد نظر را می‌دهد و کار با آن ساده است. در این ابزار هم، با جستجوی یک کلیدواژه به چندین کلیدواژه مرتبط دیگر دست یابی دارید. در این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی سوالی مناسب با محتوای خود را هم پیدا کنید.

  • Bing Webmaster Tools
بیشتر بخوانید :
کنونیکال سئو چیست؟

موتور جستجوی Bing زیر مجموعه ماکروسافت است و به خوبی با گوگل رقابت می‌کند. این ابزار میتواند اطلاعات جامعی، درباره وبسایتتان و ایندکس شدن صفحاتش، نرخ کلیک‌ها و میزان ترافیک ایجاد شده توسط کلمات کلیدی و… را در اختیارتان بگذارد.

  1. google keyword planner

ویژگی این ابزار کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی و ایده های جدید مرتبط با سایت شما است. از دیگر قابلیت های این ابزار می توان به ارائه تعداد تقریبی سرچ و یافتن کلمات کلیدی در بازه های زمانی مختلف و هزینه bid اشاره کرد همچنین این برنامه در زمان راه اندازی تبلیغ برای ارائه ایده های جدید به شما مفید است و اما به هیچ عنوان نباید تنها از این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کرد. در واقع گوگل این ابزار را برای پایه گذاری یک کمپین موفق انتشار داده است.

  1. google autocomplete

ساده ترین راه برای پیدا کردن keyword استفاده از این ابزار است ، کافیست کلمه و یا چند حرف از کلمات کلیدی مدنظر خود را در صفحه ی جستجوی گوگل تایپ کنید و پر بازدید ترین کلمات کلیدی با آن را با استفاده از پیشنهادهای گوگل مشاهده کنید. روش کار این ابزار بر اساس فاکتورهایی مانند تعداد جستجوهای کاربران در گذشته در رابطه با آن موضوع است. این ابزار در صورتیکه در صدد  یافتن کلمات کلیدی هستید که شامل چند کلمه هستند و کلمات کلیدی مد نظر شما اولین کلمه آن عبارت است بسیار مفید است.

  1. ubersuggest.io وبسایت 

این سایت اطلاعات خود را از سایت هایی مانند گوگل و bing فراهم میکند و در تکمیل ایده های شما و یافتن کلمات کلیدی  میتواند موثر و مفید باشد.

  1. keywordtool.io وبسایت 

این سایت بسیار شبیه سایت ubersuggest.io است و از ابزار Google Autocomplete برای پیدا کردن و پیش بینی کلمات کلیدی جدید به صورت بسیار هوشمند استفاده می کند. قابلیت استفاده از 129 دامنه گوگل و 83 زبان مختلف به همراه رابط کاربری بسایر راحت برای عموم افراد تأثیر بسزایی گذاشته است. اگر به دنبال یک وبسایت مفید در این زمینه هستید ، این سایت میتواند کمک بسیاری به شما بکند.

  1. wordstream.com وبسایت 

با وجود محدودیت های بسیار در این سایت باز هم این برنامه میتواند نسبت به بقیه سایت ها مفید تر باشد به علت هوشمند بودن این ابزار سبب شده است پیشنهادهای با ارزش تر و مرتبط تری نسبت به دیگر سایت های مشابه داشته باشد.

  1. keywordeye.com وبسایت 

برخلاف سایت wordstream.com ، این سایت گزارشات کاملی را در رابطه با کلمات کلیدی ارائه می دهد و قابلیت این را دارد که گزارشات را به صورت جدول ارائه می دهد و با استفاده از فیلترهای آن پیشنهادهای بهتری که مرتبط با موضوع شماست را دریافت کنید اما استفاده از آن برای مدت محدودی به صورت رایگان است و بعد مدتی باید پلن های سایت را خریداری کنید.

  1. keywordrevealer.com وبسایت 

این سایت هم مانند سایت های دیگر دارای اطلاعات مفیدی برای کاربران است ولی با محدودیت 3 بار سرچ کردن در روز مواجه است.

  1. Adwords search terms گزارشات 
بیشتر بخوانید :
برنامه تیک تاک (TikTok) چیست؟

از این گزارشات پس از راه اندازی کمپین تبلیغاتی می توان استفاده کرد، در واقع شامل اطلاعات و عبارت هایی است که کاربران با جستجوی آن ها تبلیغ شما را مشاهده و بر روی آن کلیک کرده اند. بهتر است که دائمأ این گزارش را در زمان های مختلف مورد بررسی قرار دهید و از آن برای یافتن کلمات کلیدی جدید و بازبینی کلمات کلیدی و بررسی سودمند بودن کلیدواژه ها و همچنین یافتن کلمات کلیدی منفی جهت بهینه سازی استفاده کنید. به این نکته دقت کنید که یافتن کلمات کلیدی جدید و مفید ممکن است بازه زمانی طولانی داشته باشد اما قطعا صرف زمان برای انجام این کار در quality score شما و دریافت بهترین بازخورد مفید خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم درباره بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی ایرانی و خارجی، پولی و رایگان بیشتر بخوانید.

پس از تحقیق کلمات کلیدی برای سایتمان با آنها چه کنیم؟

بعد از اینکه کلمات کلیدی  وابسته به میزان تقاضا و جستجو در موتورهای جستجو انتخاب کردیم نوبت به این میرسد که وابسته به محتوای سایت خود آنها را ارزیابی کرده و پرطرفدار ترین و پرکاربرد ترین کلمات کلیدی از دید کاربران را انتخاب کرده و شروع به تولید محتوا کنیم و آنها را به شکل درست جایگذاری کنیم.

انتخاب کلمه کلیدی، یکی از مهمترین فاکتورها در سئو سایت و نوشتن یک محتوای هدفمند است. کلمه کلیدی، همان عبارت یا واژه‌ای است؛ که مضمون محتوای شما را تعیین می‌کند و کاربر، با تایپ و جستجوی آن واژه یا عبارت به اطلاعات مورد نیاز و محتوای مورد نظرش دست پیدا می‌کند.

تأثیر کلمات کلیدی بر سئو

کلمه کلیدی، پلی میان کاربر، محتوا و سایت شماست؛ چون جستجوی این واژگان کاربر را به صفحات مرتبط با خواسته‌اش متصل می‌کند. از این رو برای به دست آوردن رتبه مناسب در نتایج جستجو و جذب کاربران، ابتدا باید خواسته و زبان کاربر را درک کنید و قوانیین استفاده از کلمات کلیدی را رعایت کنید.

  1. جای‌گیری مناسب کلمات کلیدی در صفحه: این واژگان باید در جای مناسبی در صفحه قرار بگیرند، تا موتورهای جستجو و کاربران به راحتی به صفحات دست پیدا کنند.
  2. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط: در محتوای خود، از کلمات بی‌ربط و فریبنده برای بالا بردن درصد کلیک استفاده نکنید. زیرا این امر باعث می‌شود کاربران به محض ورود و پیدا نکردن محتوای مد نظرشان صفحه شما را ترک کنند، و شما با افزایش نرخ پرش رو به رو خواهید شد.
  3. استفاده از کلمه کلیدی در URL صفحه، تگ Meta Description ،H1:شاید به نظرتان ساده به نظر برسد، اما رعایت همین اصول ساده بهترین تأثیر را در قرارگیری شما در صفحات اول گوگل خواهد داشت.

بهترین راه انتخاب کلمات کلیدی

انواع کلید واژه‌ ها بر اساس طول و تعداد کلمات

  • کلمات کلیدی یک سیلابی Short tail (تک کلمه‌ایی)

 این دسته از کلمات، به صورت گسترده ایی در اینترنت جستجو می‌شوند و هدف کاربر را به خوبی مشخص نمی‌کنند. این کلمات شامل زیر مجموعه‌های گسترده‌ایی می‌باشند. این نوع از واژگان هدف‌نهایی شما هستند اما به طور قطع رقابت کردن در این دسته دشوار است.

  • کلم کلیدی Middle tail (عبارتی متوسط (دو یا سه کلمه‌ ای)
بیشتر بخوانید :
سئو کلاه سفید[white hat seo]چیست❤️تکنیک طلایی+چک لیست 2024

این کلمات نسبت به دسته اول هدف کاربر را بیشتر مشخص می‌کنند، ولی کامل نیستند. این عبارات از دو یا سه کلمه تشکیل می‌شوند و جزییات را بیشتر مشخص می‌کنند.

  • کلمه کلیدی دم دراز یا لانگ تیل Long tail (عبارتی طولانی بیشتر از سه کلمه)

در این گروه جزییات کامل هستند و هدف اصلی کاربر به خوبی مشخص است. این عبارات از سه کلمه به بالا هستند و به طور دقیق به هدف اشاره می‌کنند. در این عبارت رقابت راحت‌تر است و شما را زودتر به نتیجه می‌رساند.

حال که با انواع واژگان کلیدی آشنا شدید، این سوال برایتان ایجاد می‌شود که چگونه کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟

شما به عنوان یک نویسنده محتوا، ابتدا باید بدانید زمینه کاری که قرار است برایش بنویسید چیست و مخاطبانش چه کسانی هستند؟ ابتدا باید در مورد آن تحقیق و هدف را مشخص کنید، برای مثال این که شما قرار است یک مطلب علمی بنویسید، با اینکه قرار است یک محصول را به فروش برسانید کاملاً متفاوت است. وقتی نوع محتوای شما مشخص و هدف کاربران و خواسته‌شان تعیین شد، حالا باید واژگان مناسب را بیابید.

نکته: باید توجه داشته باشید، تعداد این کلیدواژه‌ها به چه اندازه باشد تا به محتوا صدمه نزند. %2/2 میزان دفعاتی است، که در کل محتوا کلمه‌ کلیدی باید تکرار شود. برای مثال در یک مقاله 1000 کلمه ای حدود 22 بار می توانید، از کلیدواژه اصلی یا مترادف‌هایش استفاده کنید.

برای نوشتن یک محتوا باید به کاربر توجه ویژه داشته باشید. تکرار بیش از حد کلمات، باعث ناخوشایند بودن محتوا برای کاربر می‌شود و این نکته روی امتیاز شما از موتورهای جستجو گوگل تأثیر گذار است و برایتان نمره مثبتی نخواهد داشت.

برای پیدا کردن کلیدواژه مناسب، ابزارهایی هستند که کار را برایتان آسان میکنند در ادامه با آن‌ها و کاربردشان آشنا می‌شوید.

همانطور که قبلتر گفته شد کلمه کلیدی با تولید محتوا و سایت ارتباط مستقیم دارد حالا که در این قسمت تا حدود زیادی کلمات کلیدی و انواعشان را برایتا توضیح دادیم پیشنهاد میکنیم برای اینکه از طراحی و اجرای سایت شرکت تهران سایت مطلع شوید به صفحه طراحی سایت مراجعه کنید و در صورت نیاز به طراحی با شماره 02177711200 تماس حاصل کنید.

کلام آخر

در انتها برای داشتن کلید واژه مناسب، کلماتی با سطح رقابت پایین‌تر و عبارات طولانی‌تر و مرتبط با محتوایتان را انتخاب کنید. در این راستا، باید وبسایت رقیبانتان را بررسی کنید تا متوجه شوید ترافیک سایتشان روی چه کلماتی است. میزان رقابت کلیدواژه‌ها را در سایت‌های مختلف بسنجید. به میزان کلیک کلمات توجه کنید(تخمین ctr). کلمه کلیدی با درصد پیشرفت بالا انتخاب کنید.

امیدواریم با استفاده از این مقاله بتوانید محتوایی مناسب نوشته و در سئو سایتتان موفق باشید. اگر شما هم اطلاعات مفیدی در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم با ما و دوستانمان در این صفحه به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *