سه‌شنبه 22 مهر 1399 زمان خواندن : محاسبه نشده تهران سایت

افیلیت مارکتینگ
به این پست امتیاز دهید

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی است که بر روی فروش محصولات تاثیر می‌گذارد. این نوع بازاریابی توسط یک فرد که در خارج از کسب و کار قرار دارد انجام می‌شود. در واقع در این نوع مارکتینگ محصولات یک شرکت بر روی سایت ناشر افیلیت قرار داده می‌شود و اگر آن محصول به فروش برود مبلغی از سوی ناشر به ناشر افیلیت که بازاریابی انجام داده و محصول را به فروش رسانده است پرداخت می‌شود.

میزان موثر بودن این همکاری در فروش به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند میزان کلیک کاربران بر روی لینک تبلیغات محصولات و یا حتی وارد کردن ایمیل برای خرید محصولات، در صورت موفق بودن فروش محصول از طریق آن فرد یا وب‌ سایت مبلغی به صاحب سایت یا ان کسی که محصول را فروخته است پرداخت می‌شود. در ادامه با نحوه‌ی محاسبه این مبلغی که در ازای فروش محصولات ارائه می‌شود بیشتر آشنا شوید.یک کند.

فرایند افیلیت مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

یک مثال بزنیم تا از این نوع مشارکت درک بهتری داشته باشید؛ فرض کنید شما یک فروشگاه لوازم ورزشی دارید و قصد فروش محصولات خود را دارید و به سراغ یک کسی میگردید که محصولات شما را تبلیغ کند و به فروش برساند، افیلیت‌ها همان کسانی هستند که یک بنر از محصولات یا یک متن تبلیغاتی در وبسایت خود قرار میدهند و مردم را تشویق میکنند که در مورد آن محصول اطلاعاتی بدست بیاورند وآن را خریداری کنند.

نکته‌ی قابل ‌توجه این است که اگر بازدید کننده‌‌ها بر روی لینک افیلیت کلیک کنند، ولی در آن لحظه تصمیم به خرید نگیرند و مدتی بعد با مراجعه به سایت آن محصول را بخرد، با توجه به ثبت اطلاعات توسط کوکی‌های سایت و ناشر افیلیت، خرید از طریق معرفی ناشر افیلیت ثبت‌ شده است و مبلغی ازسهم فروش به ناشر افیلیت پرداخت خواهد شد.

چند دسته افراد در افیلیت مارکتینگ شرکت دارند؟

  1. Affiliates یا همان ناشران تبلیغ که کاربران را تشویق به خرید می‌کنند
  2. Merchants یا همان صاحب بیزینس تبلیغ شونده در سایت
  3. Users یا همان کسانی که استفاده کننده‌ی محصولات هستند.
بیشتر بخوانید :
چگونه یوتیوبر شویم؟

افیلیت‌ها چه کسانی هستند؟

ناشر تبلیغات یا افیلیت‌ها می‌توانند یک سازمان یا یک فرد باشند که در مورد محصولات در وبلاگ خود محتوا تولید می‌کنند و صاحبان محصولات با کمک آنها محصولات خود را به فروش میرسانند، کمیسیونی که به افیلیت ها تعلق می گیرد ممکن است به ازای فروش محصول، عضویت کاربر در خبرنامه و یا حتی افزایش ترافیک یک وب سایت باشد.

افیلیت مارکتینگ یکی از متدهای جدید فروشگاهی است که مورد استقبال کاربران بسیاری قرار گرفته است، به شما پیشنهاد میدهم اگر به مبحث طراحی سایت‌ فروشگاهی علاقه‌مند هستید و میخواهید از شرایط و مزایای آن مطلع شوید به طراحی سایت فروشگاهی در تهران سایت مراجعه کنید و برای داشتن یک سایت حرفه‌ای و مختص به خود با شماره تلفن 02177711200 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

صاحبان محصول چه کسانی هستند؟

معمولا افرادی که تولیدکننده‌ی یک محصول هستند ولی توانایی فروش محصولات را ندارند و از طریق افیلیت‌ها محصول خود را به فروش میرسانند و به ازای هر خرید موفق و یا هر هدف دیگری به افلیت‌ها پورسانت پرداخت می‌کنند.

انواع فرایندهای همکاری در فروش محصولات:

  1. پرداخت به ازای هر فروش (PPS)

پرداخت به ازای هر فروش محصولات یکی از محبوب ‌ترین و اصلی‌ ترین روشهای پرداخت در افیلیت مارکتینگ است. درواقع افیلیت مارکتینگ در ابتدا با این روش پرداختی به وجود آمده است. در پرداخت به ازای هر فروش، درصدی از قیمت محصول به ناشر تبلیغ پس از کامل شدن فرآیند خرید مشتری پرداخت می‌شود.

در ساده ‌ترین حالت آخرین کلیک برای خرید که معمولاً کلیک بر روی دکمه “ثبت نهایی” و یا “پرداخت” است را به‌عنوان معیار فروش در نظر می‌گیرند. میزان پرداختی به ازای هر فروش در هر کسب ‌وکار متفاوت است. معمولاً تبلیغ دهنده (merchant) بزرگ ‌تر میزان پرداختی کمتری دارد و تا ۴% از فروش را به ناشر افیلیت پرداخت می‌کنند. اما این پرداخت در تبلیغ دهندگان کوچک به ۱۰% هم می‌رسد. این نوع پرداخت به خاطر ریسک کم آن از اصلی ترین روش‌های پرداخت در افیلیت مارکتینگ است.

  1. پرداخت به ازای هر ثبت نام در سایت (PPL)

اگر هدفتان از شرکت افیلیت مارکتینگ جذب مشتری است می‌توانید از روش پرداخت به ازای جذب مشتریان بالقوه استفاده کنید. در این روش اگر کاربری بر روی لینک افیلیت کلیک کند و در لندینگ سایت تبلیغ دهنده، اطلاعات تماس و ایمیل خود را وارد کند و فرایند ثبت نام کامل شود مبلغی به ناشر افیلیت پرداخت می‌شود. در بعضی صنایع مانند برنامه بازارایابی و یا پیش فروش محصولات پرداخت به ازای هر فروش ممکن نیست. چون مدتی زمان میبرد تا کاربر با محصولات آشنا شود و یک محصول را برای خرید انتخاب کند. برای این نوع محصولات استفاده از روش پرداخت به ازای جذب  مشتری روش مناسبی است.

  1. پرداخت به ازای نمایش آگهی (PPM)

یکی از مدل‌های پرداخت در تبلیغات محسوب می‌شود. این اصطلاح معمولا در شبکه های تبلیغاتی مانند دیوار به چشم می‌خورد و به معنای پرداخت هزینه در ازای نمایش آگهی است. به معنای دقیق‌تر، پرداخت در این مدل به ازای هر هزار بازدیدی که از تبلیغ شما صورت میگیرد، انجام میشود. اما با وجود هزار بار دیده شدن آگهی، ممکن است تعداد کلیک‌ها بر روی آگهی بسیار کمتر از تعداد بازدید باشد و غیر طبیعی نمی‌باشد.

  1. پرداخت به ازای هر کلیک بر روی لینک آگهی

در این مدل از افیلیت مارکتینگ، صاحب سایت تبلیغی را در صفحه ی سایت خود قرار میدهد و کاربران را تشویق به خرید محصول میکنند، در این مدل پرداخت به ازای هر کلیک بر روی لینک مبلغی به افیلیت ها پرداخت می‌شود. تضمینی وجود ندارد که کاربران با ورود به سایت حتما آن محصول را خریداری کنند.

  1. پرداخت با تعرفه ثابت

در این نوع افیلیت ها با فروشندگان توافق میکنند که در ازای قرار دادن تبلیغ بر روی سایت مبلغی را پرداخت کنند ولی هیچ شرطی مبنی بر اینکه چه تعداد کاربر وارد سایت شوند و آن محصول را خریداری کنند وجود ندارد.

بیشتر بخوانید :
کسب درآمد با گوشی موبایل

افیلیت مارکتینگ

مزایای افیلیت مارکتینگ

  • برندها میتوانند بدون داشتن صفحات مجازی با تعداد بالا از فالور و بازدید محصولات خود را به بازار بیاورند و جذب مشتری کنند، در صورتی که با سایت خود نمیتوانند آن حجم از فروش محصولات را داشته باشند.
  • میتوانند مشتریان خود را که برای اولین باز به آنها سر میزنند را حفظ کنند و با ارائه محصولات با قیمت مناسب و کیفیت خوب آنها را دوباره به سایت خود برگردانند
  • فروشندگان میتوانند به کمک افیلیت ها آمارهای بدست آمده از رفتار کاربران را تحلیل کنند و مشتریان خود را بشناسند تا بتوانند بازاریابی بهتری برای محصولات بعدی خود داشته باشند
  • استفاده از افیلیت مارکتینگ برای ناشران و مدیران کسب و کار نیز هزینه‌ی پایینی را به همراه دارد و غالبا نسبت به فروش محصولاتشان برای آنها سود به همراه دارد
  • از مهم ‌ترین مزایای افیلیت مارکتینگ برای مشتریان نیز این است که نیازی ندارند برای خرید به فروشگاه‌های فیزیکی برند یا مراکز فروشگاهی بروند و می‌توانند از این طریق از فروش اینترنتی محصول یا ارائه‌ی خدمات به صورت آنلاین مطلع شوند و از آن استفاده کنند.

معایب افیلیت مارکتینگ

  • فروشندگان ممکن است گاهی برای بالا بردن کمیسیون فروش خود از تقلب یا روش‌های غیراخلاقی برای تبلیغات محصولات و سرویس‌ها استفاده کنند. این روش‌ها شامل اطلاعات اغراق‌آمیز و نادرست درباره‌ی محصول، تخفیف، خدمات پس از فروش و غیره باشد. در چنین حالتی معمولاً مشتری از برند خرید می‌کند اما سپس شکایت کرده و درخواست مرجوع کردنش را دارد.
  • ممکن است افیلیت ها برای دریافت سود بیشتر از اکانت های فیک برای کلیک بر روی لینک تبلیغات استفاده کنند، لینک های فیک هزینه برای صاحبان کسب و کار دارد ولی در نهایت منجر به فروش محصول نمی‌شود.
  • فروشندگان ممکن است بدون اطلاع به افیلیت ها فرایند فروش را خاتمه دهند وحتی حق السهم ناشر را هم پرداخت نکنند
  • برندها ممکن است برای جذب ناشران در ابتدا برای افیلیت مارکتینگ قول کمیسیون‌های بسیار بالا بدهند، اما مدتی بعد این کمیسیون‌ها را کاهش بدهند و یا آن را پرداخت نکنند.
  • سارقان همیشه وجود دارند و گاهی ممکن است لینک های افیلیت ها را بدزدند و به جای آنها از فروشندگان کمیسیون دریافت کنند.

برای داشتن یک افیلیت مارکتینگ موفق چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

1.شناخت مخاطب : یکی از اصلی ترین کارها برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ شناخت مخاطبین هدف است، اگر که به دنبال درآمد بیشتر هستید و می‌خواهید کاربران بیشتری روی لینک موردنظر کلیک کنند، اما به این معنی نیست که هر چیزی منتشر کنید. شما باید تبلیغاتی را نمایش دهید که هم راستا با علاقه مخاطبان و محتوای سایتتان باشد.

بیشتر بخوانید :
هک رشد چیست؟

2.صداقت : اگر کاربر حس کند به دلیل درآمد بیشتر هر محصول و لینکی را رو سایت منتشر می‌کنید و حتی خودتان به آن اعتقادی ندارید و از آن استفاده نمیکنید، قطعا رفته‌رفته اعتماد کاربران به سایت شما از بین خواهد رفت و کسی روی لینک‌های شما کلیک نخواهند کرد. بنابراین صداقت در افیلیت مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

افیلیت مارکتینگ

3. انتشار محتوای باکیفیت

یکی از راه های جذب اعتماد مردم به سایت انتشار محتوای باکیفیت و کاربردی است؛ هرچه خودتان را به عنوان یک مرجع معتبر نشان دهید، کاربران بیشتر به شما اطمینان کرده و بیشتر روی لینک‌های تبلیغاتی شما کلیک خواهند کرد.

4. ویدئویی برای محصولاتتان به اشتراک بگذارید

مخاطبان علاقه دارند قبل از خرید محصول آن را ببینند و با ویژگی‌های آن آشنا شوند. انتشار ویدئو دید بهتری برای خرید محصول به کاربر می‌دهد. همچنین این کار باعث می‌شود، مخاطب سریع‌ تر محصول را برسی کند و تصمیم‌گیری کند. زیرا خواندن متن‌های طولانی در زمان خرید محصول، برای هرکسی خسته‌کننده است. فراموش نکنید که در انتهای ویدئو یک جمله مناسب برای دعوت به همکاری CTA (Call to action) داشته باشید تا مخاطب را تشویق کند که بر روی لینک افیلیت کلیک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *